maandag 19 april 2010

Week 15




HOI
Posting over web 2.0
Jeetje, wat een k-opdracht
Ten eerste omdat ik nog niet echt een "visie" heb over het 2.0 gebeuren en ten tweede omdat ik altijd tamelijk kort en bondig ben (100 woorden?, altijd een 10 voor samenvatten)
Een VISIE terwijl ik met ziel en zaligheid bezig ben met aardbeitjes, bessen, boontjes etc. (dit is niet het goede seizoen voor 23 dingen)
Een poging:
-Bloggen
De meeste huis- tuin- en keukenblogs niet echt de moeite waard om te blijven volgen....
Enkele springen er wel uit, qua onderwerp en taalgebruik. Op bibliotheekgebied wel belangrijk om enkele te volgen, zodat je een beetje weet waar het om draait in het bibliotheekleventje.
Zie het mezelf nog niet doen (behalve tijdens deze cursus).
Wel leuk om te lezen wat mensen bezig houdt... collega's waar je niet zoveel vanaf weet, misschien eens een opvolgertje in de Herkousteen. (waar heeft de afdeling ???? zich het afgelopen kwartaal mee bezig gehouden)
-RSS
Veel (en ik denk ook steeds meer) mogelijkheden
Juist voor in de bibliotheek.... nieuwe publicaties (fysiek en digitaal)
-Foto's bewerken
Ontzettend leuk!!
Voor het werk vooral voor degene die zich presenteren op internet.
Ook voor catalogus/aquabrowser wel mogelijkheden. Moet er wel ruimte voor krijgen. (letterlijk en figuurlijk)
Belangrijk
Vraag dit me over een jaar nog eens...
Ik weet nog goed dat we een uitleg kregen over het gebruik van e-mail... ik dacht toen: dat gebruik ik toch nooit.
En nu? tienduizenden mails reeds verzonden
Er is hoop


1 opmerking:

  1. Al heb je maar één keer geroken aan een tool waar je niet mee bekend bent, dan weet je er al meer van af dan iemand die er nog over gehoord heeft. Sommige dingen zullen blijven, andere verdwijnen. Je doet het niet, maar Henk's voorstel is zo gek nog niet, kijken wat je nog steeds gebruikt 1n 2011. We zullen het zien!

    BeantwoordenVerwijderen