maandag 5 april 2010

Week 13

HOI

Flickr, mooie opslagruimte
Sinds de uitvinding van de digitale camera, zie ik haast geen foto's meer.
Met diverse computer-crashes gaan ook stukjes persoonlijke geschiedenis verloren.(is Flickr betrouwbaarder dan IJslandse banken?, ik bedoel: wat als Flicker nou failliet gaat of een ernstig server probleem heeft?)
Maar daarover moet ik maar niet nadenken.
Aardig stukje in Informatieprofessional over het al dan niet professioneel gebruik van die tags.
Ik hou me om praktische redenen even bij oefening a, omdat ik (ja het bestaat nog) ten 1e geen mobiel met camera heb en ten 2e ook geen digitale camera heb (mooi verjaardagscadeu)
Eerst stukje geschreven, daarna plaatje erin geplakt, tekst verschuift dan helemaal, kan vast handiger.
Ook vergeten de fotograaf te vermelden (laat staan om hem om toestemming te vragen.... bestaat er zoiets als auteursrechten van foto's op het internet?)
Deze week Flickr verder nog ontdekken

1 opmerking:

  1. Je opmerking over de betrouwbaarheid van Flickr is wel degelijk van belang. Er zijn mensen die al hun foto's kwijtgeraakt zijn omdat ze de regels van Flickr overtreden hadden.
    Dus zeker niet alleen daar opslaan.

    BeantwoordenVerwijderen