maandag 29 maart 2010

Week 12

HOI
Begin week 13, ik ben met opdracht week 12 bezig
Die praktijk viel dus niet mee.
In willekeurige volgorde lag dat aan: technische mankementen, "verkeerde" zoekmachine,
het totaal niet begrijpen van het nut van netvibes.
Ik wist al een tijd van RSS af (vooral omdat ik dit ook in onze wat nu misleidend "klassieke catalogus" heet wil hebben).
Wel zo makkelijk ipv op maat gesneden attenderingen, die toch niet willen....
Maar daar ga ik verder maar niet op in... als alleenstaande moeder kan ik me geen ontslag veroorloven.
Tot nu (?) kon ik goed uit de voeten met het zgn. abonneren op feeds, in explorer zie je dan naast je favorieten je feeds staan.
Op zich eenvoudiger dan dat gedoe via netvibes.
Na uitleg van Henri (en daarna nog van Ineke) snap ik dat netvibes vooral handig is als je meerdere pc's in gebruik hebt en dat je al je feeds, maar ook websites etc. op die manier bij de hand hebt en mooi gerubriceerd (wat me wel aanspreekt als catalogusmens).
NL biblioblogs een openbaring

2 opmerkingen:

  1. Als je er niet uitkomt, gewoon aan de bel trekken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Uiteindelijk is het toch goed gekomen met RSS als ik het zo lees.
    Succes verder!

    BeantwoordenVerwijderen